• ایران
  • 1403/9/1

خبر قبلی

دیگر وقت آزمون و خطا نیست
۰۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
news-f94808b330.jpg
فولاد تامین ۱۷۰ کیلوگرم از آلیاژ مورد نیاز هر خودروی ایرانی توسط فولاژ

محمد کمال‌زاده در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خصوص کیفیت خودرو گفت: فولاژ ۴۷۷ گرید فولادهای خاص در ۲۰ هزار کد مقطع گرید تولید می‌کند که در نوع خود کم نظیر است.

 به گزارش فولادخبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خصوص کیفیت خودرو گفت: فولاژ ۴۷۷ گرید فولادهای خاص در ۲۰ هزار کد مقطع گرید تولید می‌کند که در نوع خود کم نظیر است.

 وی گفت: فولاد آلیاژی ایران تامین کننده نیاز صنایع استراتژیک کشور است، این شرکت بالغ بر ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم آلیاژ مورد نیاز هر خودروی ایرانی را تامین‌ می‌کند و توجه به تکنولوژی و پایداری کیفیت دو عامل مهم در استمرار همکاری خودروسازان با فولاژ بوده که کشور را نیز از واردات این محصول بی نیاز کرده‌ایم.

 وی افزود:صنایع خودروسازی کشور در توسعه رشد خوبی را داشته‌اند، هم‌راستا با این امر فولاژ نیز توسعه را در دستور کار قرار داده و پروژه‌های جدید را در کنار فولادآلیاژی قدیم ایجاد کرده است، پروژه فولادسازی۲ و تولید ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن و خط تولیدی وایر با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه‌های است.

 

 نگاه حاکمیتی و قانون‌گذاری به صنعت خودرو باید تغییر کند

 کمال زاده گفت: کیفیت در خودرو بحث گسترده‌ای است، اینکه تمام عوامل شرکت کننده در تولید خودرو دارای کیفیت باشند منجر به تولید خودروی با کیفیت می‌شود.

 وی بیان کرد: ما باید صنعت خودروسازی را همگام با صنعت خودروسازی دنیا توسعه دهیم. طی ۶ سال اخیر انقلابی را در صنعت خودروسازی چین شاهدیم، در کشور چین توسعه متوازن است، از پایین دست صنعت خودروسازی مانند قطعه سازی، تولید دیفرانسیل و .. توسعه آغاز می‌شود تا به مونتاژ برسد.

 مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: ما بر روی خودروی ارزان قیمت تمرکز داریم اما باید اشل‌های مختلف تولید خودرو را داشته باشیم و سطح کیفیت در هر خودرو متناسب با قیمت خودرو باشد. سالانه چندین میلیارد تومان واردات خودرو داریم، نگاه و استراتژی باید در این زمینه تغییر کند تا عدد واردات، صرف تولید خودرو شود.

 وی افزود:فولاد آلیاژی امکان رقابت با فولادهای دنیا را دارد و برند ما تا قبل از تحریم‌ها برند شناخته شده در بازار اروپا بود و توانستیم به کیفیت اعلا برسیم.

 وی در پایان گفت:نگاه حاکمیتی به خودرو باید اصلاح شود، باید بخش خصوصی اجازه کار در خودروسازی را داشته باشد، باید خودروی گران تولید شود، صنعت خودرو می‌تواند صدها صنعت را توسعه دهد و منجر به رشد اقتصادی شود.

 

خبرهای مرتبط

خبر مرتبط با این خبر یافت نشد .

نظرات

دیدگاهی برای این خبر ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست